Wasserlochklamm vízesések

Präbichl és környéke

A Wasserlochklamm vízesések csoportja, mely a Gesäuse Nemzeti Parkban található, Ausztria egyik leglátványosabb természeti képződménye. 900 méter hosszú, az öt csodás vízesés pedig összesen 152 m magas.

Kirándulás a Wasserlochklamm vízesésekhez

A túra kezdete

A Wasserlochklamm vízesésekhez vezető kirándulás kiindulási pontja a Salza-völgy Wildalpen és Palfau közötti szakaszán található. Az út menti parkolóban hagyhatjuk az autót és egy kedves kis fogadóban falatozhatunk is indulás előtt.
Alpesi-szállás-kalandok-wassersloch-www.alpesikaland.hu-2

Kapaszkodás a függőhídon

Innen vághatunk neki a Salzan átívelő, 65 méter hosszú függőhídnak, melynek tetejéről 21 méter magasról csodálhatjuk meg a folyót. Ha szerencsénk van, láthatunk éppen alattunk elhaladó raftingozókat is. Drukkoljunk nekik!

A függőhídon haladni felfelé önmagában is egy kalandos élmény, ugyanis csak drótkötelek tartják a helyén, emiatt gyakran megmozdul. A híd túloldalán érkezünk az igazi alpesi környezet kapujába, itt szedik a belépőjegyet is, ami jelképes összeg a fantasztikus élményért.
Alpesi-szállás-kalandok-wassersloch-www.alpesikaland.hu-4

Megérkezünk a szurdokba

Először a folyó partján vezet az út, később elkanyarodunk jobbra, így jutunk be a szurdokba. Hamarosan elérjük a sziklafalak oldalába erősített első fahidat, majd később a sziklákba erősített falépcsőt is. Utunk a biztonságosan kiépített hidakon folytatódik, ahonnan fenséges a kilátás előre a szurdokra. Alattunk hangos robajjal vágtat a víz, előttünk sorra derengenek fel az újabb és újabb vízesések, összesen öt. Hallani és érezni is lehet, hogy közeledünk a következő vízeséshez: az egyre erősödő a robaj és az arcunkba kapott leheletfinom permet egyaránt félreérthetetlenül jelzi. A magasból alázúduló víz apró cseppecskéin gyönyörű látványt nyújt a megtört napsugár fénye.
Wasserlochklamm-vízesések-47

A szurdok királynője

Hol közelebb, hol távolabb járunk a víztől, ahogy éppen kanyarog az út. Rengeteg a látnivaló, csak kapkodjuk a fejünket mindenfelé. A következő kanyarnál a szurdok igazi vonzereje, a 67 méter magas, kétlépcsős Schleierfall vízesés tárul elénk. Fenséges a látvány, magával ragadó az őserő, rengeteg a vízpára. Ha hosszasan gyönyörködünk, biztosan átázik a ruha rajtunk. Gyermekkel indulók különösen gondoljanak erre!
Wasserlochklamm-vízesések-102-225x300

A vízesések bölcsője és a kilátó

Még néhány métert le kell küzdenünk és máris elérjük a szurdok tetején álló Unterstandshütte-t és a kilátót. Innen lélegzetelállító kilátás nyílik a kanyonra és a Salzara, de van itt még más látnivaló is! Láthatjuk innen a Quellhöhle-t is! Ez az a barlang, ahonnan ez a hatalmas mennyiségű víz a felszínre tör. Visszafelé mehetünk a szurdokban is, arrafelé pihentetőbb. Ha maradt erőnk még egy kis mászáshoz, mehetünk a Jägerriedel-en át is. Itt is csodaszép a táj, kár lenne kihagyni!

A vizek szerelmeseinek még két program:

Rafting
Vízi vidámpark
  • Alpesi-szállás-kalandok-wassersloch-www.alpesikaland.hu-1
  • Alpesi-szállás-kalandok-wassersloch-www.alpesikaland.hu-2
  • Alpesi-szállás-kalandok-wassersloch-www.alpesikaland.hu-3
  • Alpesi-szállás-kalandok-wassersloch-www.alpesikaland.hu-4
  • Alpesi-szállás-kalandok-wassersloch-www.alpesikaland.hu-5

Szeretettel várjuk!

Bízunk benne, hogy a közeljövőben Önt is a Hotel Bahnhof egyre bővülő baráti közösségének legújabb tagjaként üdvözölhetjük.

Mindenféle pálya megtalálható, könnyűtől a nehézig. Egy egy átmulatott éjszaka után jól esett a könnyű pálya és a csodálatos környezet, de néha meglovagoltuk a nehezeket is! Minden igényt kielégített. 10/9